Woensdag 16 december

Hallo allemaal,

Gisterenmiddag hebben we met onze gids de stadsmuur van Nanjing (ooit de langste ter wereld) bezocht. Vanuit hier konden we heel goed Nanjing bekijken, zowel de replicas van traditionele huizen als de glazen skyscrapers! Hierna hebben we het grootste persoonlijke verblijf een bezoek gebracht. De wirwar van steegjes, tuinen en gebouwen bestaat in totaal uit 99.5 kamers. Honderd was namelijk te veel, dan zou er geen mogelijkheid tot groei meer zijn. In een van de tuinen hebben we ook even rondgelopen. Groot was het niet, maar wel heel mooi. Vooral het zojuist aangelegde extra effect was een leuke touch: stoom.

‘s Avonds zijn we door de stad naar het paleis waar ooit een invloedrijke filosoof leefde gelopen. De gehele stad was versierd met neonverlichting, van winkels tot toeristenattracties en restaurants. We hebben een korte boottocht gemaakt over de rivier, met leuke bruggetjes en opnieuw neonverlichting. Na een tijdje werd het uitzicht tamelijk eenzijdig, maar we hebben ons goed vermaakt.

Vanmorgen was het om half acht al weer tijd om te ontbijten, iets wat niet iedereen evengoed wegkrijgt, maar gelukkig hadden we in de supermarkt bananen en koekjes gekocht voor de zekerheid. Hierna volgde 3 uur Chinese les. We hebben vandaag geleerd hoe je drinken bestelt in een restaurant. De gezellige lerares heeft ons ook spelletjes laten doen met de nieuw aangeleerde woorden, en we hebben onze Chinese sterrenbeelden (konijn of tijger) gevouwen van papier. Origami is eigenlijk Japans, maar dat mocht de pret niet drukken.

Straks gaan we een basisschool die bij No. 1 Middle School hoort een bezoek brengen, en we hebben nog 5 min om bij de gate te komen, dus:

Tot morgen!

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.

3 Reacties op Woensdag 16 december

1. Roelof Mooiweer schreef:

Leuke ervaring, net genoeg om een glimp van China op te vangen.
    Wordt er ook een bezoek gebracht aan het Museum ter nagedachtenis aan de “Massacre of Nanjing”?
    Als jullie de tijd hebben om een Starbucks te bezoeken, zal het opvallen dat veel mensen erg lang blijven zitten op één consumptie terwijl ze hun werk doen op een laptop.
    Nog veel plezier!

2. ankie staats schreef:

Wat een mooie bijzondere reis Vince! Geniet ervan samen.
    Ben heel benieuwd naar nog meer verhalen!!
    tot gauw weer

3. Jackie de Waal schreef:

Dear all,

Great to read all about your activities in Nanging. Brings back great memories of my trip last year. Send everyone my regards. Have also seen your photos on the Nr. 1 Middle school site, love the “uniforms”. Have a great last couple of days. Have you visited the museum yet? I found it really impressive, especially the bronze statues outside. Enjoy Shanghi!

See you in January when you can tell me more!